/ Nyheder / Tur i ZOO – En del af Balders kundepleje

Tur i ZOO – En del af Balders kundepleje

Oplevelser, der fremmer fællesskabet, indretning, der lægger op til socialt samvær, og en personlig service. Balder vil gerne sikre, at lejerne vælger dem til. Senest har de inviteret samtlige lejere i Zoologisk Have.

Af

Mørket har lagt sig over København, men ved indgangen til Zoologisk Have er der en forventningsfuld summen. Op mod 3.000 lejere har sat aftenen af til at gå en tur i den gamle have, hvor de kan møde både deres nabo og medarbejderne bag ejendomsselskabet Balder.

Det er andet år i træk, at Balder reserverer ZOO for at give lejerne en god aften. Medarbejderne byder velkommen ved indgangen – til både børnefamilien, seniorparret med børnebørn og det yngre par på romantisk aftentur. Længere inde i haven er Balders medarbejdere også stærkt repræsenteret. De står for konkurrencer og serverer varme drikke for de mange fremmødte.

”Arrangementet er et udtryk for, at vi gerne vil gøre noget ekstra for vores kunder, så de ikke bare opfatter os som dem med girokortene. Men det tjener også langt flere formål end det,” fortæller Flemming Joseph Jensen, adm. direktør hos Balder, der selv er trukket i vinterjakken.

Ballondyr og medarbejdertræf

Et af formålene er, at lejere og medarbejdere får sat et ansigt på hinanden, og det skal gerne gøre kommunikationen nemmere i hverdagen.

”Med en fælles oplevelse håber vi, at lejerne finder det nemmere at række ud til vores medarbejdere, hvis der er noget, der ikke fungerer godt på ejendommen. Det er vigtigt for os, at parterne kan tale sammen i en uformel tone om de udfordringer, der måtte være,” siger den administrerende direktør.

Det er ikke kun i ZOO, at lejerne har mulighed for at tage en uformel snak med Balders medarbejdere. Balder afholder også arrangementer, hvor lejerne kan møde det team, der står for drift, administration og udlejning ude på de enkelte ejendomme. Arrangementet går under titlen ”Balder Træf”. Mens børnene bliver underholdt med alt lige fra is til ansigtsmaling og ballondyr, kan lejerne komme til medarbejderne med stort og småt.

”Ud over at få sat ansigt på hinanden er målet med denne type arrangementer selvfølgelig også, at lejerne bliver vores ambassadører og spreder historien om vores lidt mere usædvanlige initiativer til venner og familie,” siger Flemming Joseph Jensen.

Det gode naboskab

Arrangementerne skal ikke kun sikre det gode forhold mellem ejendomsselskab og lejere, men også skabe sammenhold lejerne imellem.

”Det giver noget at have et fælles arrangement at se frem til. Det er noget, lejerne kan glæde sig til og tale med deres nabo om både før og efter,” siger Flemming Joseph Jensen.

Det gode naboskab understøtter Balder ikke kun via sociale arrangementer, men også i ejendommene, der blandt andet er indrettet med tagterrasser og orangerier, der lægger op til socialt samvær. At have et godt socialt netværk i ejendommen understøtter følelsen af at høre til og have et godt hjem, pointerer Flemming Joseph Jensen.

”Oplevelsen af at have et hjem frem for blot et lejemål er noget, som gerne skal gennemsyre vores boligejendomme. Allerede inden vores kommende lejere ser deres nye lejlighed, skal de tænke, at her kunne de godt tænke sig at bo. Vores ejendomme skal udstråle, at der er tænkt over arkitektur og materialer, og så skal der være et trygt miljø omkring ejendommen. Alt i alt skal vi hele tiden stræbe efter at øge oplevelsen af at bo til leje.”

Service er alfa og omega

Indsatsen over for lejerne er et udtryk for, at Balder ikke tager lejerne for givet. Det er kunder, der skal passes og plejes – ellers vælger de et andet sted at bo. Derfor vægter service også højt i ejendomsselskabet, uddyber Flemming Joseph Jensen.

”Lejerne skal vælge os til, fordi de får en god bolig, men også fordi de oplever en god service. Hvis lejere henvender sig og ikke bliver mødt med forståelse, så bliver de trætte af at være hos os. Derfor går vi op i, at vores medarbejdere er motiverede og har hjertet med i alt, hvad de laver.”

For at sikre den gode service har Balder valgt selv at stå for al drift og administration.

”Vi er i direkte kontakt med vores lejere, og det betyder, at vi kan reagere direkte og hurtigt på deres henvendelser. Har vi begået en fejl, skal vi erkende det, rette op på det og holde kunden opdateret på, hvor langt vi er i processen.” 

Den ekstra mil

I Zoologisk Have står Naja Ravn i kø med sin familie til æbleskiver. Hendes datter og børnebørn bor til leje i ejendommen Carlsbakken i Hillerød, og den 1. januar er hun selv flyttet ind i et lejemål i samme ejendom. Noget, hun længe har set frem til. Beboerne kender hun i forvejen, for hun har både deltaget i de årlige sommerfester og været en del af det sociale liv i gården i sommermånederne, når hun har passet sine børnebørn. Ud over at blive en mere fast del af det sociale liv har hun også set frem til en øget service.

”Balder går meget op i at være et kendt ansigt over for lejerne og er meget hjælpsom. Når jeg ringer, føler jeg mig velkommen og kan mærke, at medarbejderne gerne går den ekstra mil,” siger hun.

Plads til både unge og ældre

Selvom Naja Ravn officielt først flyttede ind den 1. januar, fik hun allerede nøglerne til lejemålet i december, hvor hun så småt kunne begynde at flytte sine ting.

”Min arm er brækket, så det er en kæmpe hjælp, at jeg har kunnet flytte uden stress. Jeg har ikke hørt om andre steder, hvor det ville kunne lade sig gøre,” siger hun og fortsætter:

”Sammenlignet med det sted, jeg netop er flyttet fra, har Balder en langt bedre service og boliger af høj kvalitet. For mig er det også et plus, at Balder går op i en blandet beboer­sammensætning, hvor der er plads til både unge og ældre. Derfor anbefaler jeg allerede Balder til andre.”

Det sker

30. Jan 2025

Bæredygtig omstilling i ejendomsbranchen – lancering af læringsplatform

OBS: Har du ikke en bruger hos EjendomDanmark eller har du problemer med at tilmelde dig, så kontakt os på cmm@ejd.dk.Få viden og handlekompetencer inden for bæredygtig omstilling Der er pres fra lovgivere, fra markedet og fra ejendomsbranchen selv: Den bæredygtige omstilling af ejendomsbranchen er i gang.For halvandet år siden blev projektet ”Bæredygtig Omstilling i Ejendomsbranchen” officielt lanceret og siden er det ikke gået stille for sig i ejendomsbranchen. Udviklingen går hurtigt og fokus er skærpet på den grønne omstilling f.eks. via kommende lovgivning i bygningsdirektivet eller øget krav til dokumentation for bæredygtige investeringer i den finansielle sektor.Kom og hør Peter Stenholm, Adm. direktør hos EjendomDanmark og Tonny Thierry Andersen, Koncerndirektør hos Nykredit m.fl. gøre status for tendenser og hvorfor grøn omstilling bliver et større konkurrenceparameter for ejendomme og en del af fremtidssikringen for investorer. Pernille Rosenkrantz-Theil (S) vil give sine indsigter til hvordan den grønne dagsorden fremmes og hjælpe virksomhederne til at omsætte de politiske mål til handling og Søren Kempf Holm, Adm. direktør hos Wihlborgs giver deres perspektiver på udfordringer og omstilling i praksis. Som en del af projektet lanceres den færdige læringsplatform udarbejdet til hele ejendomsbranchen, der skal give branchens aktører viden og handlekompetencer inden for bæredygtig omstilling. Platformen er tilgængelig for alle i ejendomsbranchen. Projektet er udført i samarbejde med Rambøll og er finansieret af Realdania, Grundejernes Investeringsfond, EjendomDanmark Fonden, Forenet Kredit og Rambøll Fonden.Program TBA.LokationNykredit huset, Sundkrogsgade 25, 2150 Nordhavn, København.Har du ikke en bruger hos EjendomDanmark eller har du problemer med at tilmelde dig, så kontakt os på cmm@ejd.dk.

10. Feb 2025

ESG seminar København

EjendomDanmark og Realkredit Danmark inviterer til: Kom godt i gang med bæredygtighed og ESG EU har vedtaget en ambitiøs plan: Europa skal være klimaneutralt inden 2050. Det vil også have en effekt for dig, der ejer og/eller driver ejendomme. Betydelige ændringer og øgede krav vil påvirke alt fra den daglige drift til investeringer og fremtidig udvikling af dine ejendomme. Med andre ord skal du tænke bæredygtighed ind i alt fra strategi til drift i fremtiden. Dette seminar giver dig en introduktion til de nye krav og konkrete eksempler på, hvordan du kommer i gang med at arbejde aktivt med ESG-rapportering og bæredygtighed. Dagens program Velkommen Nye krav venter: Finansiering og værdisætning af ejendomme i de kommende årIntroduktion til lovgivningens nye bæredygtighedskravEED, BR18, EPBD, CSRD, ESRS. Har du til tider også en fornemmelse af, at du skal lære et helt nyt sprog fyldt med fagtermer og mærkelige forkortelser? Vi gennemgår det, som du skal kende til – og forklarer, hvordan det vil påvirke din virksomhed. PauseNår ESG skal være praksis i ejendomme og porteføljerKender du din ejendom fra A til Z? En gammel kending som energimærket kan være et nyttigt værktøj, og i disse år skyder nye muligheder op – uanset om du skal finde de største risici og potentialer for dine ejendomme, eller udarbejde din allerførste ESG-rapport. Vi dykker ned i, hvordan ESG kan gå fra høje ambitioner til det helt konkrete ved at se på specifikke værktøjer og gode råd til dit eget arbejde. Opsamling og tak for i dagDet får du med hjem • Konkret viden om nuværende og kommende lovgivning inden for bæredygtighed og ESG-rapportering i ejendomsbranchen• Input til, hvordan du kommer i gang med at arbejde konkret med bæredygtighed og ESG-rapporteringSeminaret afholdes hos Realkredit Danmark – Bernstorffsgade 40, 1577 København.