/ Nyheder / Ændring i vejledning til brug af Skifteportalen

Ændring i vejledning til brug af Skifteportalen

I november 2022 lancerede Danmarks Domstole Skifteportalen til anmeldelse af krav, tilgodehavender, effektfortegnelser og forespørgsler. Nu er vejledningen til brugen af portalen ændret.

Af

Vejledningen til brug af Skifteportalen er ændret.

Ved Skifteportalens lancering lød det, at krav mod dødsboer og tilgodehavender, der sendes til skifteretten, skal anmeldes på portalen, mens øvrige henvendelser til skifteretten kunne sendes som tidligere. 

Opdateret vejledning

Vejledningen opdateres nu, så også oplysning til skifteretten om afdødes effekter og forespørgsler på kontaktperson i et dødsbo fremover skal gives via Skifteportalen. Forespørgsler, som udelukkende handler om oplysninger på boets kontaktperson, samt effektfortegnelser kan ikke sendes på mail til skifteretten. 

Skifteportalen er tilgængelig her. Her finder du også vejledninger og mere information.