/ Nyheder / Ny hjemmeside åbner døren til fremtidens medarbejdere

Ny hjemmeside åbner døren til fremtidens medarbejdere

Hvilke uddannelses- og karrieremuligheder tilbyder ejendomsbranchen, hvor er der en praktikplads, og hvem har en ledig stilling? EjendomDanmark har netop lanceret propertycareers.dk, der skal sørge for at dygtige, unge kandidater nemmere får øjnene op for branchen. Den nye hjemmeside er en del af en større rekrutteringskampagne.

Af

Ny kampagne skal sætte spot på ejendomsbranchen som arbejdsplads.

En ny kampagne skal gøre ejendomsbranchen endnu mere synlig og attraktiv som karrierevej for den kommende generation af medarbejdere. Kampagnen består blandt andet af hjemmesiden propertycareers.dk, der giver indblik i ejendomsbranchens mange muligheder karriere- og uddannelsesmæssigt.

Hjemmesiden vil i løbet af de kommende uger blive opdateret med film og billeder, hvor forskellige aktører i branchen vil give et indblik i deres spændende arbejdsliv og hverdag på en af de mange arbejdspladser i ejendomsbranchen.

propertycareers.dk er der samtidig adgang til en helt ny jobportal, der giver et godt overblik over de mange ledige jobs. Som en del af kampagnen er der desuden oprettet en facebookside, hvor besøgende kan møde en række ambassadører fra branchen.

”EjendomDanmark sætter ekstra fokus på rekruttering i hele 2022, og vi er sikre på, at vi via forskellige indsatser sammen med vores mange medlemmer kan gøre en forskel. Vores indsats er selvfølgelig ikke tidsbegrænset, det er noget vi fortsat kommer til at bruge tid og ressourcer på i de kommende år,” siger Henrik Dahl Jeppesen, formand for EjendomDanmark.

Rift om kandidaterne

Ejendomsbranchen vokser og vil som mange andre brancher mangle medarbejdere frem mod 2030, når en stor del af Danmarks arbejdende befolkning går på pension.

Branchen vil mangle hænder inden for de mange forskellige jobfunktioner, som ejendomsbranchen tilbyder – for eksempel investment managers, property managers, asset managers, ejendomsteknikere og -udviklere, erhvervsmæglere, akademikere og kontoransatte.

”Der er stor rift om de unge, dygtige kandidater og mange brancher kæmper i øjeblikket om de yngre generationers opmærksomhed. De overordnede budskaber med kampagnen er, at vi i ejendomsbranchen tilbyder et alsidigt arbejde og karrieremuligheder, der både giver adgang til at arbejde med mennesker og være med til at præge og bidrage til den bæredygtige udvikling til gavn for hele branchen og for samfundet,” siger Henrik Dahl Jeppesen.

Ny jobportal flager meningsfulde jobs

At finde den helt rette medarbejder er en kunst. Med en ny jobportal, der er en del af propertycareers.dk får virksomhederne i ejendomsbranchen en ny mulighed for at eksponere sig selv. Jobportalen vil give et samlet overblik over de aktuelle jobmuligheder i branchen.

”Mange i ejendomsbranchen har allerede i dag problemer med få rekrutteret den fornødne arbejdskraft. Med en fælles indgang til de forskellige jobs kan vi sætte ekstra spot på, at der er et væld af spændende muligheder. Det vil være en kæmpe fordel for branchen. Vi kan derfor kun opfordre til, at vores medlemmer benytter sig af muligheden for at flage ledige stillinger og støtter op om dette vigtige, fælles tiltag,” siger Henrik Dahl Jeppesen.

Jobportalen skal understøtte kampagnebudskabet om, ejendomsbranchen er en alsidig og spændende karrierevej, hvor bæredygtighed og socialt ansvar spiller en afgørende rolle, uddyber Morten Marott Larsen, underdirektør i EjendomDanmark.

”For nysgerrige skal jobportalen sætte to streger under, at der helt konkret er ufattelig mange meningsfulde jobs at få i ejendomsbranchen. Samtidig får virksomhederne mulighed for at eksponere deres egen virksomhed til fremtidens medarbejdere,” siger han.

Hvor det i opstartsperioden vil være gratis for ejendomsbranchen at annoncere efter nye medarbejdere, vil det på sigt koste et mindre beløb at annoncere på jobportalen.

”Indtægten skal bruges til at lave nyt content og annoncerer på de sociale medier, så der kommer endnu mere spot på ejendomsbranchen til glæde for os alle. Sammen er vi stærkere,” siger Morten Marott Larsen.

Branchen er ambassadør

Kampagnen handler også om at få fingre i de studerende på landets uddannelsesinstitutioner – både de studerende på finansuddannelserne på erhvervsakademierne og studerende på landets ungdomsuddannelser og universiteter. Forskellige tiltag skal sikre, at de unge hører om ejendomsbranchen før, under og efter deres uddannelsesvalg.

En vigtig aktør, der skal bidrage til kampagnen, er et ambassadørkorps, hvor yngre ansatte i ejendomsbranchen vil giver andre et kig ind deres hverdag via sociale medier som Snapchat, Instagram og facebooksiden Property Careers.

”Medarbejderne i branchen er ambassadører for en spændende karrierevej. Vores nye ambassadørkorps skal bidrage med at fortælle om deres vej ind i branchen. Hvad motiverede dem, og hvad er de specielt glade for,” siger Morten Marott Larsen.

To nye uddannelser

Ud over kampagnen har EjendomDanmark i 2021 søsat to nye efteruddannelsestilbud for at styrke karrieremulighederne i branchen, nemlig bacheloruddannelsen property and asset management og den fleksible masteruddannelse minor in real estate.

Med de nye uddannelser har virksomhederne i ejendomsbranchen endnu bedre mulighed for at fastholde de dygtige medarbejdere, udvikle deres kompetencer gennem videreuddannelse, men også tiltrække nye talenter.

”Uddannelserne er endnu et vigtigt skridt mod at sikre flere kompetencer til branchen fremover – og det er helt afgørende, hvis vi skal holde trit med den vækst og udvikling, ejendomsbranchen er inde i,” siger Morten Marott Larsen.

Opdateres løbende

propertycareers.dk bliver løbende opdateret. Snart vil besøgende kunne se en række film, der giver et indblik i en kommende hverdag i branchen, lige som facebooksiden også opdateres med nyt indhold.