/ Nyheder / John R. Frederiksen fratræder som præsident for EPF

John R. Frederiksen fratræder som præsident for EPF

John R. Frederiksen, tidligere formand for Ejendomsforeningen Danmark, har valgt at fratræde som præsident for European Property Federation (EPF). Foto: EjendomDanmark

Læs pressemeddelelsen fra EPF her:

På EPF’s møde i Göteborg har forretningsudvalget valgt Liviu Tudor, CEO hos Genesis Property og præsident for den rumænske brancheforening af ejendomsejere, til præsident for EPF. Tudor, der har organiseret den rumænske ejendomsbranche og ført den i EPF, tager over på et tidspunkt, hvor EU konsolideres og udvider i Sydøsteuropa. Liviu Tudor afløser John Frederiksen, der for nyligt afgik som formand for Ejendomsforeningen Danmark, som præsident i EPF.

Forud for valget sagde Tudor:

“Jeg har to sammenhængende prioriteter: Rumænien er det eneste land i Sydøsteuropa med en organiseret ejendomsbranche. Jeg vil hjælpe vores naboer til at gå samme vej, så deres regeringer forstår ejendomsinvestorernes rolle i at skabe byudvikling, der tiltrækker nyskabende europæiske investeringer.  Og jeg vil støtte EPF i deres arbejde med at sikre en EU-lovgivning, der fremmer en dynamisk ejendomssektor, der er gearet til udfordringerne i en muterende økonomi, med klimaopvarmning og en aldrende befolkning”.

John R. Frederiksen, afgående præsident, sagde:

“Liviu Tudor er meget kvalificeret til at lede EPF’s indsats med at konsolidere og fremtidssikre EU’s indre marked for ejendomsbranchen. Ud over hans personlige kvaliteter og fremragende baggrund er valget af Liviu Tudor en anerkendelse af en øget europæisk og international tiltrækningskraft på det rumænske ejendomsmarked”.

Note til redaktører

Liviu Tudor er en af de førende ejere af kontorudlejningsejendomme i Rumænien. Han leder Genesis Property, en investerings- og udviklingsvirksomhed, der ejer to førsteklasses kontorområder i Bukarest: West Gate og Novo Park, der huser hovedkvarter for mange multinationale virksomheder. Han er præsident for den rumænske brancheforening for ejendomsejere, der samler de førende lokale og internationale ejendomsinvestorer, der opererer i Rumænien.

EPF repræsenterer alle aspekter for ejendomsejere og -investeringer: Udlejere, administratorer, erhvervsejendomsinvestorer og udviklingsvirksomheder, shopping centre og finansielle investorer (banker, forsikringsselskaber, pensionsselskaber). EPF rådgiver alle EUs institutioner om den politiske dagsorden inden for ejendomsbranchen.