/ Fra kollega til leder

Fra kollega til leder

Gør transformationen fra kollega til leder så smidig og effektiv som mulig, og find dit rette fundament i din nye rolle. Du lærer at give slip på gamle opgaver, og styrke din gennemslagskraft som leder.

Når du går fra at være en af medarbejderne til at være en del af ledergruppen, vil du møde en række typiske og uundgåelige udfordringer. På kurset får du træning og værktøjer til at tackle udfordringerne så professionelt som muligt og bliver klædt på til at opnå følgeskab og gennemslagskraft som leder.

Kurset udbydes i samarbejde med Lederne Kompetencecenter 

MEDLEMMER AF EJENDOMDANMARK TILBYDES EN SÆRLIG RABAT PÅ DETTE UDVALGTE KURSUS

Lær at optræde professionelt i din nye lederrolle

  • Forstå forandringen fra kollega til leder, og lær hvordan du griber den an
  • Lær, hvordan du møder “gamle” kolleger med autoritet og respekt
  • Bliv bevidst om andres forventninger til din ledelsesadfærd
  • Find din egen naturlige ledelsesstil

Sted: Lederne Kompetencecenter Vermlandsgade 65 2300 København S

Tidspunkt: 22. november 2023 09:00 – 27. november 2023 16:00

Pris (ex. moms): 12500 kr.

Medlemspris (ex. moms): 9990 kr.

Tilmeld

Praktiske oplysninger

Undervisningen tager udgangspunkt i de dilemmaer, du stilles overfor, når du går fra at være kollega til at være leder. Du får hjælp til at klarlægge din egen lederstil og metoder til at sikre, at du undgår de gængse faldgruber.  

Ny rolle og nyt ansvar

Skiftet fra kollega til leder indebærer et skift i både personlig identitet og din rolle i virksomheden. Ved overgangen fra medarbejder til leder, skal du ligeledes være opmærksom på, at du ikke længere kan tillade dig at have de samme præferencer blandt medarbejderne som blandt de gamle kollegaer. Du er alles leder og alle dine medarbejdere skal føle sig set og respekteret.

Som leder er du rollemodel og medarbejderne lærer af din adfærd. Den måde, du som leder, eksempelvis omtaler andre afdelinger eller den øverste ledelse på, smitter af på medarbejdernes sprogbrug og tænkemåde, og det du undgår at tale om, bringer medarbejderne generelt heller ikke op. Du må derfor være særdeles opmærksom på din egen adfærd, når det gælder ting som sprogbrug, humor, etik, påklædning, ordholdenhed og overholdelse af regler, for din adfærd har en større betydning, end da vedkommende var medarbejder.

Henrik Jensen

Henrik er specialiseret i konflikthåndtering og udviklingsprocesser i teams. Han arbejder med leder- og medarbejderudvikling blandt andet som coach. Henrik har en PD i psykologi, er uddannet systematisk konsulent fra DISPUK og er efteruddannet inden for Narrativ Terapi

Du vil modtage et digitalt kursusbevis efter din deltagelse på kurset. Dit kursusbevis kan tilgås via vores online platform DiplomaSafe, hvorfra du kan tilføje det på din LinkedIn-profil, downloade det til din e-boks, printe det eller dele det med dit netværk på flere sociale medier.