Bliv klogere på, hvordan du med enkelte metoder kan forstå og lave planer for at udvikle din forretning.
Med udgangspunkt i din hverdag, arbejder vi med en enkel og let anvendelig metode til at evaluere den nuværende situation og forretningsmodel. Kurset har fokus på at udvikle forretningen herfra – og vi arbejder bl.a. med den case, du selv har mulighed for at medbringe.
Du får en omfattende og slagkraftig værktøjskasse med hjem, som du umiddelbart vil kunne anvende i din hverdag når nye, innovative produkter eller ydelser skal vurderes, beskrives og igangsættes. Metoden letter også kommunikation med såvel kunder, ledelse, kolleger, samarbejdspartnere og leverandører.
Indhold
- Vi kommer rundt om hele forretningen og arbejder bl.a. med:
- Hvem er egentlig kunderne, hvordan opdeler vi dem, og hvad efterspørger de?
- Hvordan finder vi frem til leverandører/samarbejdspartnere?
- Hvordan evaluerer og optimerer man forretningsmodellen?
- Kan processerne omkring økonomi (fx likviditet og betalinger) optimeres?
- Hvordan skalerer vi virksomheden uden af øge ressourceforbruget (kan vi nå mere med det samme antal hænder)?
- Kan vi selv stå for det, eller skal vi tilkøbe ydelsen?
Det får du med hjem
- En visuel metode til at lav én forretningsplan med din ledelse og dine kolleger
- Tidsbesparelse ifm. beskrivelse af projektet over for ledelsen
- Redskaber til at forstå, udvikle og optimere din forretningsmodel
- Metoder til at vurdere nye tiltag i din virksomhed
- Enkel og slagkraftig kommunikationsmetode
Har du spørgsmål?
Er du tvivl om, hvornår du får link til undervisningslokalet, hvordan undervisningsmaterialet bliver udleveret, eller hvilken forplejninger der er på vores kurser?