Bliv klogere på, hvilke udgifter du kan opkræver ud over lejen i erhvervslejemål.
Ved indgåelse af erhvervslejeforhold er det vigtigt at du nøje overvejer hvilke udgifterne, du ønsker at opkræve ved siden af lejen. Det er afgørende, at du er opmærksom på erhvervslejelovens specifikationskrav, ligesom du bør tage højde for, hvilken proces du ønsker for aflæggelse og afregning af udgifterne.
Formålet med kurset er at give deltagerne indsigt dels i erhvervslejelovens ufravigelige regler om lejers betalinger af udgifter ved siden af lejen og håndteringen af disse i lejekontrakten samt give gode råd om tilrettelæggelsen af en god proces for aflæggelse af ejendomsregnskaber. Vi gennemgår desuden erhvervslejelovens frister og regler for aflæggelse af forbrugsregn-skaber.
Vi inddrager relevant praksis og drøfter de typiske tvister og håndteringen af disse.
Den gode proces og reglerne sætter vi i kontekst af forskellige lejemålstyper herunder både klassiske erhvervslejemål som butikker og logistikejendomme som butikscentre.
Indhold
- Erhvervslejelovens regler om betalinger ud over lejen
- Specifikationskravet
- Eksempler på klausuler på betalinger ud over lejen
- Processen
- Retspraksis og tvister om lejers betalinger ud over lejen
- Forbrugsregnskabet
- Ejendomsregnskabet
Det får du med hjem
- Viden om, hvilke udgifter du kan opkræve ud over lejen
- Forståelse af erhvervslejelovens specifikationskrav
- Gode råd om aflæggelse af ejendomsregnskaber
Har du spørgsmål?
Er du tvivl om, hvornår du får link til undervisningslokalet, hvordan undervisningsmaterialet bliver udleveret, eller hvilken forplejninger der er på vores kurser?